25 oktober 2019

Vi lanserar logistikhubben PickPackPost

PickPackPost är en ny typ av paketombud och facility management-bolag avsedd att ge en bättre, modernare och effektivare upplevelse kring hantering av paket, lager och butiksdrift. Här kan du hämta och lämna paket, testa dina varor i provrum, returnera varor du inte önskar och inspireras av showroom som e-handlare och andra kan visa upp sig i. Dessutom har vi riktigt gott kaffe.

PickPackPosts paketombud kan du både hämta och lämna paket samt testa dina nyköpta varor i våra provrum. Passar inte ditt nya köp kan du enkelt köpa returemballage och skicka tillbaka varorna direkt. Sjävklart tar vi hand om ditt gamla emballage så du slipper gå till retursorteringen själv.

I ombudet kan du även passa på att ta en kaffe-to-go i vår kaffemaskin och få lite inspiration från vårt showroom-yta där ehandlare och butiker visar upp sina produkter.

PickPackPost består av tre delar:

En ombudsyta där slutkunder både kan hämta och lämna paket. Här kan besökare testa kläder i provrum och direkt returnera varor som ej önskas. I ombudet finns en yta avsedd som showroom. Denna yta kan hyras av eHandlare eller varumärken för att dessa skall kunna exponera produkter under kortare tid.

En lageryta för både inkommande och utgående paket. Lagret effektiviserar även butiker i närliggande fastigheter genom att hyra ut lagerytor på kort och lång sikt. Detta frigör säljyta vid butik och skapar därigenom en bättre driftsekonomi för butiken.

En rad servicetjänster framtagna för att optimera butiksdrift i närliggande fastigheter. Exempel på tjänster är godshantering, uppackning samt hantering av internetbeställningar och returer.

PickPackPost ingår i Diöskoncernen.

Har du frågor eller funderingar, välkommen att kontakta
Andreas Eriksson, affärsutvecklare, Diös
E-post: andreas.eriksson@dios.se 
Telefon: 070-744 82 44
Hemsida: PickPackPost