Diös utvecklar nytt kontor till Rejlers i Skellefteå

Med ambitionen att stärka sin position i Skellefteå satsar teknikkonsultbolaget Rejlers på ett nytt kontor i centrum. Etableringen sker på Hörnellgatan, där fastighetsägaren Diös uppgraderar en ca 370 kvadratmeter stor lokal till en ändamålsenlig och varumärkesbärande knutpunkt för bolagets medarbetare och kunder. Inflyttning beräknas ske i januari 2025.

Rejlers är ett av Nordens ledande teknikkonsultbolag. Med tjänster inom bland annat energi, fastigheter, infrastruktur och hållbarhet är bolaget en aktiv part i energiomställningen, industriomvandlingen och skapandet av framtidssäkra samhällen. I norra Sverige, och i synnerhet Skellefteå, pågår en av de största samhällsomvandlingarna i modern tid vilket bidragit till att intresset för Rejlers erbjudande ökat – och med det behovet av ett större och mer verksamhetsanpassat kontor.

- Skellefteå har under ganska lång tid nu varit i fokus för den gröna omställningen. Vi växlar upp och satsar på ett nytt kontor för att kunna möta det växande kompetensbehovet och stärka vårt erbjudande gentemot våra kunder. Vi ser mycket fram emot att inleda 2025 i ett modernt kontor med rätt förutsättningar för vårt arbetssätt och vår verksamhet, säger Tommy Persson, Business Unit Manager, Rejlers.

- Vi är glada över att möjliggöra satsningar som bidrar till att stadens attraktivitet och tillväxt. I utvecklingen av Rejlers nya kontorsyta är vår utgångspunkt att återbruka och uppgradera befintlig interiör i den mån det är möjligt. Vi kompletterar med nytt för att skapa ett ändamålsenligt kontor som går att utvecklas i över tid. Det känns fint att stärka vårt samarbete med Rejlers och att få fortsätta följa deras tillväxtresa i Skellefteå, säger Jenny Forssell, kommersiell förvaltare, Diös Skellefteå.

Diös och Rejlers har tecknat ett grönt hyresavtal, vilket innebär att parterna tillsammans planerar ytorna med målet att minska miljöpåverkan och energianvändning.

Jenny Forssell, kommersiell förvaltare, Diös Skellefteå
E-post: jenny.forssell@dios.se

Mikael Fränckel, Divisionschef Industry, Rejlers Sverige

E-post: mikael.franckel@rejlers.se