Diös och Cu29 skapar kreativt kontor i centrala Falun

I maj slår marknadsföringsbyrån Cu29 upp dörrarna till sitt första kontor i centrala Falun. Etableringen sker i ett strategiskt läge på Stigaregatan, där fastighetsägaren Diös och Cu29 skapar en identitetsstark och kreativ knutpunkt för byråns medarbetare och kunder.

Cu29 är en Falubaserad marknadsföringsbyrå med inriktning mot varumärke, reklam och marknadsföringsstrategier. Byrån har på kort tid vuxit snabbt och slutit avtal med både lokala och nationella varumärken. Satsningen på ett kontor i centrala Falun sker i linje med byråns utvecklingsplaner, där en stärkt fysisk närvaro ska skapa nya förutsättningar att utveckla erbjudandet och affären.

– Sedan årsskiftet har vi levererat riktigt bra resultat från våra respektive hemmakontor. När vi nu får möjlighet att skapa en dynamisk mötesplats som andas vårt varumärke från golv till tak är jag helt övertygad om att vi kommer att ta Cu29 till nästa nivå. Flera av våra medarbetare har tidigare samarbetat med Diös och det var självklart för oss att kroka arm med dem i jakten på ett kontor i toppklass, säger Krister Lindholm, vd, Cu29.

- Det känns riktigt roligt att välkomna Cu29 till oss på Stigaregatan. De har en häftig vision för sitt blivande kontor och i kombination med läget känns det som vi fått till en riktig fullträff. Nu se vi fram emot att lämna över nycklarna och följa Cu29s fortsatta tillväxtresa, säger Maria Jälmestål, kommersiell förvaltare, Diös Falun.

Maria Jälmestål, kommersiell förvaltare, Diös Falun
E-post: maria.jalmestal@dios.se

Krister Lindholm, vd, Cu29.

E-post: krister@cu29.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 31 mdkr, ett bestånd om 353 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 576 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Large Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se