- Om Diös
- Våra fastigheter
-
Våra byggprojekt
- Ny kontorsfastighet i expansiva Luleå Science Park
- Västra Stranden – Luleås nya gröna område
- Toppmodern polisstation i Umeå
- Kvarteret Vale i Umeå
- Hotell i Umeå
- 46 nya lägenheter i centrala Sundsvall
- Högskolan Dalarnas campus i Borlänge
- Modern kontorsfastighet blir ny knutpunkt i södra Gävle
- Framtidens kontor i Borlänge: Trafikverket
- Välkommen till Söderbo!
- Wasahuset i Gävle
- Nya urbana bostäder - Kvarteret Bisittaren
- Modernt kundservicecenter till Tele2 i In:gallerian
- Hotell i Sundsvall
- Området Magasinen i Gävle
- Våra handelsplatser
- Nyheter
- Fakturainformation för leverantörer
- Jobba med oss
- Serviceanmälan
- Kontakta oss
- För våra hyresgäster
- Vårt erbjudande
-
Vår kunskapsarena
- Det traditionella kontoret behöver uppgraderas – ny studie visar behov av en mångfacetterad arbetsplats
- Kontoret och den urbana services samspel
- Våra nyhetsbrev
- Vikten av starka team
- Framtidens arbetsplats 2023 – drivkrafter och spaningar
- Kontorsrapport 2023 - Stadens motor och sociala hub
- Arbetsplatsstrategin visar vägen fram
Välkommen som hyresgäst i Gävle
Vi är glada över att få hälsa dig välkommen som hyresgäst och hoppas du ska trivas hos oss.
Här får du som ny bostadshyresgäst hos oss viktig information om ditt boende. Hittar du inte svaret på just din fundering är du alltid varmt välkommen att ringa oss på 0770-33 22 00.
Parkering vid inflyttning
När du ska flytta in i din lägenhet gäller för det mesta att du kan ha bilen stående utanför porten så länge som det är aktivitet vid bilen. Vi har ingen möjlighet att utfärda p-tillstånd eftersom det ofta inte är vår mark det gäller.
Elabonnemang
Om inget annat framgår i hyresavtalet, tecknar du själv avtal hos önskad elleverantör. Vi rekommenderar att du tecknar avtal med Gävle Energi eftersom det är dom som tar ut nätverksavgiften. Ta kontakt med Gävle Energi i god tid innan flytten på telefon 026-17 85 75.
Internet
I de flesta av våra fastigheter är fiber indraget från Telia eller GavleNet. För att beställa tjänster kontaktar du dom direkt. Telia via deras hemsida eller via telefon 90 200. GavleNet via deras hemsida eller på telefon 026-17 85 75.
Hemförsäkring
Du som hyresgäst måste själv teckna och betala en sedvanlig hemförsäkring för bostaden.
Hyra
Hyran betalas i förskott, senast sista vardagen före varje kalendermånads utgång. Du får hyresavierna kvartalsvis, en för varje månad. Har du inte fått din hyresavi är det viktigt att du hör av dig till oss. Du kan ansöka om autogiro genom att ladda ner och skriva ut en ansökan. Den skickar du sen med post till oss. Om du önskar E-faktura ka du ansluta dig via din internetbank.
Mina Sidor
Från det datumet som ditt kontrakt börjar gälla kan du logga in på Mina Sidor. Det är där du gör din serviceanmälan, ser dina hyresavier och hittar artiklar som rör ditt boende.
Klicka här för att se kontorets öppettider och kontaktuppgifter.
Utforska mer vad vi gör i Gävle
Serviceanmälan, jour och störningar
Medvetna val och små beteendeförändringar kan göra stor skillnad när det gäller energianvändning. Därför har vi, tillsammans med vår bransch-organisation Fastighetsägarna, sammanställt ett antal enkla och effektiva tips på hur du kan minska energiförbrukningen i din lokal eller bostad. Läs mer här!
Tips! På vår hemsida finns ett smart sätt att få svar på vanliga frågor och att skicka mail för en smidigare hantering. Du hittar frågor och svar i nedre högra hörnet.